Themabijeenkomsten

Wilt u een themabijeenkomst binnen uw organisatie organiseren? Lees, om te weten te komen welke bijeenkomsten in het standaard aanbod van Coachingspraktijk OOW zitten, snel verder op deze pagina. Een bijeenkomst op maat samenstellen behoort uiteraard tot de mogelijkheden, neem hiervoor vrijblijvend contact op. Ik vind het belangrijk dat ik als trainer zoveel mogelijk werk uit handen van de organisatie neem. Om deze reden help ik u met het organiseren van de themabijeenkomst, van de voorbereiding tot de afronding. Een thematafel om uw doelgroep te inspireren is altijd inbegrepen en wordt als zeer positief ervaren, lees onderaan deze pagina meer over mijn werkwijze.

Werkzijze themabijeenkomst

Hoe verloopt het organiseren van een informatiebijeenkomst bij Coachingspraktijk OOW?
1. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie over een themabijeenkomst
in het onderwerp naar uw keuze
2. Samen kijken we, indien u de bijeenkomst wilt organiseren, naar een geschikte datum
3. We leggen de themabijeenkomst vast middels de voorwaarden Coachingspraktijk OOW
4. U ontvangt een digitale uitnodiging/flyer met eigen gegevens, die u kunt gebruiken voor uw eigen PR
5. Vanaf dat moment ben ik achter de schermen druk bezig om het thema goed voor te bereiden en het een succesvolle bijeenkomst te laten worden!
6. Op de dag van de themabijeenkomst ben ik een half uur voor de bijeenkomst aanwezig om samen af te stemmen en voor te bereiden
7. Tijdens de themabijeenkomst zorg ik voor een interessante thematafel met materialen
8. Tijdens de themabijeenkomst is er, afhankelijk van de groepsgrootte, ruimte voor het stellen van vragen. (afhankelijk van de groepsgrootte zijn de bijeenkomsten in vorm van een lezing en/of interactieve workshop).
9. Na afloop gaan de deelnemers met concrete tips en handvatten naar huis of het werk.
10. Na afloop ontvangen deelnemers een hand-out met de besproken informatie

SOS kinderen en emoties
Als kennismaking op de 3-delige workshop en training ‘SOS, Kinderen en emoties’ is een introductiebijeenkomst ontwikkelt. Deze introductiebijeenkomst van 1,5 uur is zéér geschikt voor bijvoorbeeld ouderavonden.  Tijdens de avond wordt besproken:
– welke basisemoties zijn er,
– wat is het belang van emoties bij kinderen,
– wat hebben kinderen te leren op het gebied van emoties,
– hoe om te gaan met ruzies tussen kinderen.

Deze bijeenkomst is geschikt voor ouders en professionals met kinderen in de leeftijd 0 – 12 jaar.

Ontspannen opvoeden

In de huidige maatschappij is het steeds drukker en wordt er steeds meer van kinderen verwacht. Iedereen herkent wel de volle agenda’s en verwachtingen die gesteld worden. Daarnaast zijn er verschillende kinderen die last hebben van lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, buikpijn of slecht slapen. Als opvoeder kun je er soms je vinger niet op leggen. De drukke agenda’s en daarbij komende gedachten zorgen dat kinderen sneller last hebben van een vol hoofd. Er is minder ruimte voor nieuwe dingen, en de dagelijkse taken kunnen moeite kosten.

Overprikkeling, stress en spanning liggen op de loer. Hoe kunnen we kinderen leren om tot rust en ontspanning te komen? En welke bijdrage kun jij als opvoeder leveren? Tijdens een introductiebijeenkomst van 1,5 uur verteld ik hoe overprikkeling bij kinderen werkt. We gaan dieper in op een stukje karaktereigenschappen die mede bepalen hoe je (als kind) omgaat met prikkels. Daarnaast ontvang je enkele praktische tips om een ontspannen opvoeding te realiseren. Deze introductiebijeenkomst vormt een basis, tijdens de gehele workshop wordt dieper ingegaan op de onderwerpen: overprikkeling, spanning en stress.

Deze bijeenkomst is geschikt voor ouders en professionalsmet kinderen in de leeftijd 0 – 12 jaar.

Baby’s
Deze themabijeenkomst is een informatieve en leuke bijeenkomst die ingaat op de ontwikkeling en opvoeding van baby’s.  We gaan 1,5 uur lang in op de ontwikkeling van baby’s. Onder andere mijlpalen van ontwikkeling, hechting, hersenontwikkeling en huilen komen aanbod. Deze bijeenkomst is als losse themabijeenkomst te boeken. Daarnaast kan hij ook als startbijeenkomst voor de training “werken met baby’s” georganiseerd worden. In dat geval wordt er ook een toelichting gegeven over de training “werken met baby’s”. Deelnemers kunnen ervaren of deze training mogelijk wat voor hen is en/of deelnemers komen meer te weten over de training die de professional volgt.

Deze bijeenkomst is geschikt voor (aanstaande) ouders en professionals met kinderen in de leeftijd 0 – 2 jaar.

Zindelijkheid
Zindelijkheid is één van de belangrijkste ontwikkelingsopgaven voor kinderen. Tegelijkertijd is het een belangrijke opvoedingstaak voor opvoeders. Het is een periode waar regelmatig vragen over ontstaan. Als pedagoog ben ik afgestudeerd in de zindelijkheidsontwikkeling van kinderen en biedt ik met veel succes themabijeenkomsten aan. Tijdens de bijeenkomst wordt informatie gegeven omtrent de zindelijkheidsontwikkeling van kinderen. Deelnemers weten na afloop hoe de zindelijkheidsontwikkeling verloopt, met welke voorwaarden je rekening dient te houden om de zindelijkheid te stimuleren en ontvangt praktische tips wat je tijdens dit leerproces en/of een eventuele terugval kunt doen.

Deze bijeenkomst is geschikt voor ouders en professionals met kinderen in de leeftijd 0 – 4 jaar.

Effectief communiceren met kids

Het onderwerp “communiceren met kinderen” roept soms vragen op bij volwassenen, zeker als het om heel jonge kinderen gaat. Dit komt allereerst omdat volwassenen vaak niet weten wat ze kunnen verwachten van kinderen. Wat kun je bijvoorbeeld tegen een vierjarige wel en wat niet zeggen? Hoe moeilijk of makkelijk moet je praten? Moet je wel praten, is spelen niet beter? Moet je dan als volwassene zelf ook spelen? Voor kinderen is communiceren soms ook een vreemde of moeilijke situatie. Het kind praat vaak met bekende volwassen zoals de vader, moeder, opa, oma, vriendjes of de leerkracht. Die gesprekken zijn echter zelden met diepgang. De meeste gesprekken voeren kinderen met  hun (professionele) opvoeders tijdens het eten óf tijdens een activiteit. Als je als opvoeder zegt ‘Luister eens …, we moeten eens praten’, dan kan het kind schrikken. Hij denkt ‘Heb ik misschien iets verkeerds gedaan?’, of misschien nog erger ‘Is er iets met iemand aan de hand?’. Communiceren gebeurt de hele dag, dus het is ook niet zo vreemd dat dit soms vragen oproept.

Een ander herkenbaar voorbeeld is dat volwassenen soms meerdere malen iets aan het kind moet vragen voordat je antwoord krijgt? Of dat je als volwassene het gevoel hebt dat je een politieagent bent door telkens gedrag te corrigeren? Je vraagt het kind hoe het is, óf vraagt of het kind iets voor je wil doen en hij/zij antwoordt alleen “goehoed”, “jaha”, “okee…”, “pfff” . Waarschijnlijk vind je het fijn als je middels communicatie tot samenwerking komt met het kind

Deze bijeenkomst is geschikt voor ouders en professionals met kinderen in de leeftijd 0 – 12 jaar.

 

Investering

Voor themabijeenkomsten kunt u een offerte op maat aanvragen. In deze offerte staat o.a. beschreven: wat er besproken wordt tijdens de themabijeenkomst en wat er is inbegrepen in de prijs.

Interesse of vragen?

Bij diverse organisaties ben ik als gastspreker aanwezig geweest voor het organiseren van een themabijeenkomst. Met name  binnen de gastouderopvang, gastouderbureaus, kinderopvang en onderwijsinstellingen.  Niet alleen organisaties nemen contact op, maar ook oudercommissies. Voor meer informatie/contact: wendy@coachingspraktijkoow.nl of  06-45164605. kan eenvoudig via onderstaand formulier.

Coachingspraktijk OOW
Wendy Coppelmans
t. 06 451 646 05
wendy@coachingspraktijkoow.nl

Coaching voor:
Kinderen
Opvoeders
Professionals
Organisaties

Volg ons ook op:
Facebook & LinkedIn

Privacy Statement
Algemene Voorwaarden